Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het ontwerpen van je kaartje

 

Bestellen

 

Prijzen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Postzegels

 

Sluitzegels

 

Het ontwerpen van jouw kaartje


 

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken?

Jazeker, bij Bladergoud kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

 

Wat zijn de voordelen van een kaartje van Bladergoud?

Ik wil graag dat jij een mooi uniek kaartje in handen hebt en dat onze samenwerking prettig verloopt. Daarom vind ik het volgende belangrijk: 
- Op maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (lees meer)
- Er zijn 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en 29 envelop kleuren
- Alle kanten van het kaartje kunnen bedrukt worden! Voorkant, achterkant en binnenkanten. 
- Je kunt zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).
- Je kunt een eigen collectie aanmaken waar je jouw ontwerpen in kunt bewaren

 

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?

Ik raad aan om twee kaartjes te kiezen, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Zodra jouw kindje is geboren, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.

 

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raad ik aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen. Het is een bijzonder moment om het kaartje dan echt in handen te hebben en misschien wel de naam van je kindje voor het eerst op papier te zien.

 

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen naar een gevouwen/enkel kaartje of ik wil foliedruk toevoegen, maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?

Ik help je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Neem even contact op en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. Ik ga dan voor je aan de slag.

 

Ik wil graag het formaat (liggend, staand, vierkant) of een enkele- of dubbele kaart omzetten. Wat moet ik doen?

Ik help je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Zet het ontwerp in je collectie, neem even contact op voordat je het kaartje gaat bestellen en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. Ik ga dan voor je aan de slag.

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in de editor staan, te gebruiken.
Eventueel zou je een tekst met jouw opgemaakte lettertype als (hoge resolutie) afbeelding in kunnen laden.

 

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken.
Bladergoud is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. Als het illustraties zijn van een andere illustrator laat ik deze nooit afdrukken (als het een tekening is van jezelf die je graag in het kaartje wilt is het natuurlijk geen probleem, mits het geen directe kopie is). De afbeeldingen in mijn editor zijn allemaal van mijn hand en kun je zonder problemen gebruiken.

 

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Bladergoud aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en mij dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk op in jouw account en stuur je dan een mail.

 

Zijn jouw kaarten duurzaam?

Al mijn kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruikt de drukker digitale drukpersen. Omdat er per bestelling precies het aantal geproduceerd wordt wat de klant via mijn webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

Kan het logo bladergoud.nl ook van het kaartje af?

Omdat ik trots ben op mijn unieke illustraties vind ik het belangrijk dat mijn handtekening op mijn ontwerpen staat. Het logootje staat altijd subtiel in het kaartje en is qua kleur aangepast aan het ontwerp. Wil je het liever in een andere kleur? Dat kan natuurlijk! Mail me even en dan pas ik het aan. Iets kleiner kan natuurlijk ook altijd! Wil je liever het logo er volledig af? Dat kan ook, hier reken ik 40 euro voor incl btw. Daarvoor krijg je een losse factuur in je mail.

 

Bestellen


 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Op maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag.

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Bladergoud bestellen?

Ja, dat kan zeker, super leuk! Verzending naar België en Duitsland en binnen Nederland kost 3,95 verzendkosten (tot 50 stuks). Vanaf 50 stuks zijn de verzendkosten voor NL/BE/DE 4,95 euro. Verzending buiten Nederland, België en Duitsland kost <50 stuks 11,95 euro. >50 stuks zijn de verzendkosten 14,95 euro. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact op.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. Ik raad je aan om direct even contact op te nemen of even te bellen via telefoonnummer +31 (0)6 –53120861. Ik kijk dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat ik je bestelling nog kan annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Prijzen


 

Wat kosten de kaarten bij Bladergoud?

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij de prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. Een overzicht van alle prijzen vind je hier!

Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,25 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden.

 

Is de prijs inclusief alles?

Als je een bestelling plaatst bij Bladergoud, dan zijn er geen onverwachte kosten:

- Alle prijzen zijn inclusief BTW.
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs
- Bezorgkosten:
NL/BE/DE tot 50 stuks         €3,95
NL/BE/DE vanaf 50 stuks    €4,95
Anders      tot 50 stuks         €11,95
Anders      vanaf 50 stuks    €14,95

 

Wat kost een proefdruk?

Een eerste proefdrukje kost maar €1,- (zonder foliedruk). Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met alle papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van alle prijzen vind je hier!

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met de prijzencalculator.

 

Verzending & levering


 

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden?

Jazeker! Ik bied een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen.
- Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden.
- Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden.

Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

 

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen?

In dit geval adviseer ik om twee bestellingen te plaatsen.
Eén bestelling voor jezelf door "Pakket bestellen" te kiezen in het bestelformulier.
Bij de tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie wilt versturen kies je voor "Rechtstreeks verzenden", daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

 

Wat zijn de verzendkosten?

NL/BE/DE tot 50 stuks         €3,95
NL/BE/DE vanaf 50 stuks    €4,95
Anders      tot 50 stuks         €11,95
Anders      vanaf 50 stuks    €14,95
Wil je jouw kaartjes in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact op.

Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Voor slechts €1,25 extra per kaartje worden deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen.

 

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost?

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maak ik gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit mij direct weten via het contactformulier of bel me even via telefoonnummer +31 (0)6 –53120861. Ik ga dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen bij Bladergoud zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op de bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Ik vind het heel erg belangrijk dat jij tevreden bent met je aankoop. Bekijk meer informatie over deze garantie.

 

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan even contact op, zodat ik achteraf een factuur kan sturen. Binnenkort stap ik over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie ‘after-pay’ gekozen kan worden.

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag vóór 17.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat de bestelling is overgedragen. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Ik heb hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag voor 17.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen


 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. 

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit 33 verschillende kleuren.
Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. 

 

Postzegels



 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen. Wil je graag een postzegel die past bij jouw ontwerp? Stuur me dan even een mailtje. Voor 20 euro incl. btw maak ik een bestandje op wat je zelf bij PostNL tot persoonlijke postzegel kunt laten bedrukken. Let op: tussen 12 juli en 30 november ben ik met zwangerschapsverlof, dan is dit helaas niet mogelijk. 

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijs ik je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post in de envelop stopt. 

Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website.
 

Sluitzegels



 

Wat kosten sluitzegels?

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting.
De luxe sluitzegels met echt goudfolie zijn €5,95 per vel van 25 stuks.

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

De sluitstickers hebben een diameter van 35 mm.

 

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen. Je betaalt geen extra kosten.